Generalforsamling Kulturforeningen Sjørring sø

Tirsdag d. 14.11. 2023 kl. 18.00

Referat:

1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere.

Jacob er valgt til dirigent, generalforsamlingen er rettidigt indkaldt. Generalforsamlingen er lovlig.

Tina og Folmer er valgt som stemmetællere.

Lisbeth er referent.

1. Bestyrelsens beretning.

Thomas beretning. (i resumeform)

Thomas fortæller at foreningen har været i gang siden 2006 og der har været 8 forestillinger, sidst Kvindekamp, Kærlighed og kønsroller, som blev en god forestilling på trods af Covid-19. Efter forestillingen inviterede vi de medvirkende i teatret, hvor vi sammen oplevede Figaros forestilling ”De tre musketerer”. Vi afholdt en sommerfest hos Karen-Mette med stor tilslutning.

I 2024 skal vi opføre en hel ny og meget anderledes forestilling på Sjørring fælled. Forestillingen har arbejdstitlen ”Spring ud i virkeligheden” Det er en arbejdsgruppe der har stykket det hele sammen.

Thomas lister op hvilke erhvervsdrivende der har støttet os både praktisk og økonomisk, en støtte som er nødvendig.

Og Thomas retter en tak til alle dem der har ydet en indsats.

Godkendt

1. Det reviderede regnskab til godkendelse.

Karen-Mette fremlægger regnskabet og dette er godkendt.

1. Drøftelse af kommende aktiviteter.

Forestillingen 2024. Der tages udgangspunkt i 2 nye tekster fra en forfatterkonkurrence og udgangspunktet er, at der skal være meget musik og sang. Arbejdstitlen er ”Spring ud i virkeligheden”. Forestillingen varer ca. 1 time plus pause.

Generalforsamlingen godtager projektet.

1. Indkomne forslag.

Der er ingen indkomne forslag.

1. Fastsættelse af næste års kontingent.

Kontinentet forbliver det samme. Godkendt.

1. Valg af bestyrelsesmedlemmer, jf. § 6

Thomas og Anna er på valg til bestyrelsen og de genvælges

Begge suppleanter, Jan og Yvonne er genvalgt

1. Valg af 2 revisorer.

Villy Dall og Lise Hove er genvalgt og Claus Ehlers vælges som revisorsuppleant.

Bestyrelsen arbejder på at få adgang til lokalerne på Sjørring skole, efter kommunen har strammet gevaldigt op på området.

Referent

Lisbeth R. Majgaard